איך נזהה צורך בתיקון נקודתי ביריעות ביטומניות ?

תיקון נקודתי ביריעות ביטומניות

איך לבצע

איך מאתרים כשלים ביריעות בטומניות ?

כאשר מתקינים יריעות ביטומניות חדשות על גבי מערכת איטום קיימת – בעיקר יריעות ישנות – חשוב מאוד לוודא שהעבודה בוצעה כהלכה, ושהמערכת החדשה אינה סובלת מכשלים שעלולים לגרום לחדירת מים ולפגיעה באיטום. זיהוי מוקדם של בעיות יכול למנוע נזקים חמורים ולחסוך עלויות תיקון גבוהות בעתיד.
הנה כמה סימנים ויזאולים שיכולים לההצביע על צורך בתיקון:
1. התרוממות של היריעות החדשות
אם לאחר זמן קצר מההתקנה מופיעים אזורים בהם היריעות החדשות מתרוממות, מתנפחות או מנותקות מהתשתית – מדובר בכשל משמעותי. לרוב זה קורה בגלל:
  • חוסר הכנה נאותה של התשתית הישנה.
  • חוסר הדבקה והלחמה מספקת עם מבער.
  • כליאה של לחות בין השכבות.
מה חשוב לבדוק: הרימו בעדינות את הקצה של היריעה ובדקו אם ישנה הדבקה טובה. במידה ולא – יש לחתוך, לייבש היטב ולבצע הלחמה מחודשת.
 
2. חיתוכים  לא מדויקים או חפיפות רופפות בן היריעות
החפיפה בין היריעות החדשות צריכה להיות של לפחות 10 ס"מ בין אחת לשניה, ובאזורים מסוימים אף יותר (15 ס"מ). אם החפיפות לא הולחמו והודבקו כראוי, זהו פתח לחדירת מים.
מה חשוב לבדוק: עברו על כל התפרים ובדקו אם יש אזורים פתוחים וחיבורי יריעות מנותקים. אפשר גם להשתמש בהזרמת מים (בזהירות) לבדיקת עמידות האיטום.
 
3. היווצרות בועות או כיסי אוויר
בועות בין היריעה החדשה לישנה מעידות לרוב על לחות שנלכדה, או על חימום לא אחיד.
מה חשוב לבדוק: אם הבועה קטנה ויבשה – ניתן לנקב, ללחוץ ולהלחים מחדש. אם מדובר בריבוי בועות – ייתכן שצריך להסיר את היריעה ולבצע התקנה מחדש לאחר ייבוש מלא.
 
4. קצוות לא מודבקים היטב
קצוות היריעה הם נקודות תורפה. אם הם אינם מולחמים או מהודקים היטב – המים ימצאו את דרכם פנימה.
מה חשוב לבדוק: עברו על כל הקצוות – במיוחד סביב מעקות, קירות, צינורות ונקזי מים (מרזבים) – ובדקו אם היריעה מודבקת ומולחמת ללא רווחים או קפלים.

5. שינויי צבע ביריעה

לעיתים סימן לשחיקה מקרינת השמש – אם היריעה כבר דהויה מאוד, ייתכן שהיא מאבדת את התכונות שלה.
מה חשוב לבדוק: על היריעות הביטומניות נראה צבע לבן אפרפר, במידה ונבין בשינוי צבע היריעה עם חלק כהה ושחור על גבי היריעה דבר זה מעיד על התבלות היריעה.

 
6. הצטברות מים על הגג (שלוליות)
מים עומדים לאורך זמן על גבי היריעות גורמים לבלאי מואץ ולכשלי איטום סביב נקזים.
מה חשוב לבדוק: ודאו שיש שיפועים מתאימים לגגות, ונקזים לא סתומים. במידת הצורך, ניתן לבצע שיפועים מקומיים עם בטקל או יציקות בטון קלות.

מעוניין בפגישת ייעוץ והצעה משתלמת לתיקון הגג ?

מגיעים עד אליך, ללא התחייבות 
תנו לי הצעה טובה
מתקשרים ומקבלים מחיר טוב, מקסימום שמעתם הצעה טובה

תעודות הסמכה ורישיון קבלן איטום

אוטם מוסמך מטעם מערכות סיסטם
רישיון קבלן רשום מס'  35331
קבלן רשום לאיטום גגות - אופל איטום
אוטם מורשה מטעם מכון התקנים
אוטם מורשה לעבודות איטום גגות - אופל איטום
האם מקבלים אחריות על אחריות על תיקון נקודתי ביריעה ביטומנית?

כאשר אנו מבצעים תיקון נקודתי במערכת איטום ישנה, חשוב להבין שמדובר בפעולה שמבוצעת על גבי מערכת קיימת שלא אנחנו התקנו ולא יודעים מה מצבה הפנימי.
המים, בטבעם, הם חומר דינמי – הם תמיד ימצאו את הנקודה החלשה בגג. גם אם נאטום נקודה מסוימת היטב, ייתכן והמים יחדור ממקום אחר במערכת הישנה או קירות מעקה הגג, ויתגלו דווקא באזור שתוקן, מה שעלול ליצור אשליה כאילו התיקון נכשל.

לכן, במקרים של תיקון נקודתי בלבד, אין באפשרותנו להעניק אחריות כוללת, שכן כל מערכת האיטום הישנה ממשיכה להיות בשימוש – ואנו תלויים בה לחלוטין.
רק כאשר מבוצעת החלפה מלאה של מערכת האיטום – ניתן לשלוט בתוצאה הסופית ולתת אחריות מלאה על העבודה.

תיקנתם פעם ולא עזר? לא תמיד זו אשמת בעל המקצוע.

איטום נקודתי על יריעות ישנות הוא כמו פלסטר על צינור דולף – לפעמים זה עוזר, לפעמים זה רק מטשטש את הבעיה לזמן קצר.

לסיכום: 

זיהוי כשלים ביריעות ביטומניות חדשות שמותקנות על ישנות מחייב בדיקה קפדנית. אם מתגלה כשל – יש לטפל בו מיד, ולא להמתין לעונת הגשמים. כמו כן, חשוב להבין שתיקונים נקודתיים אינם פתרון קסם, ולעיתים הפתרון האמיתי הוא חידוש מלא של שכבת האיטום.